MatrixRozumiemy

Nieprzekraczalna granica władzy i prawa

Market GIOCO. Tw├│j Sklep Ze Zdrow─ů ┼╗ywno┼Ťci─ů

Autorytet, czyli przeszczepienie cudzych ideologii na grunt spo┼éeczny, jest podstawow─ů form─ů z┼éego oka, wykorzystuj─ůcego ludzk─ů bierno┼Ť─ç, naiwno┼Ť─ç i uleg┼éo┼Ť─ç dla swoich cel├│w.

Ka┼╝da forma prawa, jest logicznym lub nielogicznym przejawem filozofii, dzia┼éaj─ůcej na korzy┼Ť─ç ca┼éej spo┼éeczno┼Ťci lub wybranych kast, tworz─ůcych sitw─Ö wzajemnych koligacji i relacji, na gruncie ekonomicznym, wyznaniowym, czy spo┼éecznym ÔÇŽ

Elity, boja si─Ö jak ognia – prawa naturalnego, poniewa┼╝ ca┼éa ideologia cywilizacji, oparta jest na prawie natury – prawie zwierz─ůt – prawie silniejszego do stanowienia w┼éadzy, co nielegalnie zosta┼éo wplecione w ┼Ťwiat ludzkiego ducha (poprzez strach), z pomini─Öciem logiki (poprzez nakaz) oraz m─ůdro┼Ťci (poprzez wiar─Ö), d─ů┼╝─ůcej do w/w prawa naturalnego.

Od paru miesi─Öcy, moja skrzynka mailowa zalewana jest pro┼Ťbami o szeroko poj─Öte – porady prawne, a ja pomimo najszczerszych ch─Öci, nie jestem wstanie – prowadzi─ç og├│lnie poj─Ötej dzia┼éalno┼Ťci informacyjnej, czy prawniczej, poniewa┼╝ nie jestem zobligowany do reprezentowania innej persony, poza samym sob─ů.

Aczkolwiek, postaram si─Ö wam wyt┼éumaczy─ç, jak reprezentowa─ç samego siebie, na bazie prawa naturalnego, b─Öd─ůcego podstaw─ů umowy spo┼éecznej, zwanej prawem.

Zgodno┼Ť─ç

Ka┼╝da forma prawna, w tym prawo pa┼ästwowe, konstytucyjne, mi─Ödzynarodowe, morskie ÔÇŽ , mo┼╝e, a nawet musi by─ç oceniane pod wzgl─Ödem zgodno┼Ťci z prawem naturalnym.

Tak z prawem naturalnym, a nie z prawem natury, poniewa┼╝ prawo naturalne, wychodzi z za┼éo┼╝e┼ä logiki – ludzkiej duchowo┼Ťci, a prawo natury, oparte jest na prawie silniejszego, do kreowania prawa stanowionego, kt├│re narzuca mo┼╝liwo┼Ť─ç ┼╝erowania silniejszego na s┼éabszym ÔÇŽ

Nigdy nie myl natury cz┼éowieka, z natur─ů przyrody i zwierz─Öcia ÔÇŽ Jednostki, kt├│re celowo upodabniaj─ů si─Ö do zwierz─ůt, b─Öd─ůcych alegori─ů archont├│w – cia┼é niebieskich, chc─ů wykroczy─ç poza ludzk─ů nature i przekroczy─ç regu┼éy prawa naturalnego, d─ů┼╝─ůc do tyranii, transhumanizmu, czy eugeniki, cybernetyki i genetyki ÔÇŽ

Szaman oraz jego fetyszyzm i ewolucja, wychodz─ů od ideologii pochodzenia cz┼éowieka od zwierz─Öcia, jednak tak naprawd─Ö, to cz┼éowiek, poprzez uwstecznienie duchowe i umys┼éowe oraz technokracje, d─ů┼╝y do ewolucji cz┼éowieka w zwierz─Ö, produkt, czy u┼╝yteczn─ů maszyn─Ö.

Kto w dyspucie unika logiki, ten jest przest─Öpc─ů, kt├│ry ukrywa si─Ö za rz─ůdami fetyszy, jakie karaj─ů prawd─Ö za w┼éasn─ů u┼éomno┼Ť─ç i niez┼éomno┼Ť─ç logiki w d─ů┼╝eniu do prawdy.

Jak oceni─ç, czy prawo jest sprawiedliwe ?

Formuła Radbrucha, to formuła filozoficznoprawna autorstwa niemieckiego prawnika i filozofa Gustava Radbrucha.

G┼éosi ona, ┼╝e je┼Ťli norma prawna w drastyczny spos├│b ┼éamie podstawowe normy moralne, to nie obowi─ůzuje (┼éac. lex iniustissima non est lex).

Taka norma nie dost─Öpuje godno┼Ťci bycia prawem, mo┼╝e by─ç odrzucona i tym samym obywatele nie maj─ů obowi─ůzku jej przestrzegania, a administracja pa┼ästwowa i s─ůdownictwo jej stosowania.

Owa formu┼éa, jest jedn─ů z czo┼éowych wsp├│┼éczesnych koncepcji zbli┼╝aj─ůcych do siebie pozytywizm prawniczy i prawnonaturalizm.

Manipulacja prawem

Manipulacja prawem naturalnym, polega na konstrukcji bazuj─ůcej na um├│wie spo┼éecznej, kt├│ra zabiera jednostce poprzez podst─Öp – odpowiedzialno┼Ť─ç za w┼éasne bytowanie. Owa odpowiedzialno┼Ť─ç, scedowana jest na ideologie Boga, idola, pana i w┼éadcy, wyznania, pa┼ästwa i rz─ůdu oraz urz─Ödu, kt├│re licencjonuj─ů ideologie r├│┼╝norakiej w┼éadzy nad obywatelami.

Jest to – rytualny teatr ludzkiej naiwno┼Ťci, kt├│rego kolejne akty lub ods┼éony, oparte s─ů na naiwnej akceptacji ideogi, fasad, fetyszy i artefakt├│w, przejmuj─ůcych kontrole nad zafascynowanym widzem, bior─ůcym pozorny udzia┼é w przedstawieniu, za pomoc─ů wiary w wyznanie, ustr├│j i kontrolowany wyb├│r, anga┼╝uj─ůcy ludzki kapita┼é w dzia┼éanie systemu, opartego na ┼╝erowaniu i wyzysku jednostki nad jednostk─ů ÔÇŽ

Czy┼╝, nie jest to przekszta┼écenie prawa naturalnego w prawo zwierz─ůt, udowodni to bez problemu, ka┼╝dy wzgl─Ödnie o┼Ťwiecony – umys┼é, pos┼éuguj─ůcy si─Ö biegle logik─ů, kt├│ra po┼é─ůczy fakty w jeden, nierozerwalny ci─ůg zdarze┼ä ÔÇŽ

Zwolennicy zezwierz─Öconej cywilizacji ideologicznej, zmusili spo┼éecze┼ästwa ca┼éego ┼Ťwiata, do przyj─Öcia nielegalnej regu┼éy, k┼éad─ůcej nacisk na fakt, i┼╝ okresowe obj─Öcie w┼éadzy, musi by─ç r├│wnoznaczne z mo┼╝liwo┼Ťci─ů kreowania dowolnych zmian w prawie oraz konstytucji, bez zgody spo┼éecznej, poniewa┼╝ ludzie, scedowali sw─ů odpowiedzialno┼Ť─ç prawn─ů, na rzecz wyroczni rz─ůdu globalnego, pa┼ästwa, rz─ůdu i licencjonowanych przez nie – instytucji, korporacji, organizacji ÔÇŽ

Pami─Ötaj – nigdy, nie pozw├│l si─Ö ukrzy┼╝owa─ç, za cudze ideologie, je┼Ťli si─Ö samoograniczasz i nie przekraczasz regu┼é prawa naturalnego ÔÇŽ

Stosunek prawa i moralno┼Ťci

Sokrates, zastanawia┼é si─Ö nad wzajemnym stosunkiem prawa i moralno┼Ťci. Jaka ma by─ç tre┼Ť─ç norm prawnych, aby prawo by┼éo godziwe ?

My zadamy, jeszcze inne pytanie: Czy prawo stanowione przez cywilizacje si┼éy i strachu, a zatem wynaturzenie gwa┼éc─ůce moralno┼Ť─ç, mo┼╝e by─ç zgodne z prawem naturalnym ?

Odpowied┼║ na to pytanie, daje nam sam Sokrates, kt├│ry, narazi┼é si─Ö sofistom, zarzucaj─ůc im, ┼╝e pobieraj─ů op┼éat─Ö za nauczanie, podczas gdy nauczanie, to obowi─ůzek rodowy ÔÇŽ

Zarzut przeciw sofistom, obruci┼é si─Ö przeciw Sokratesowi, kt├│ry stawiaj─ůc prawo stanowione, ponad prawo naturalne – zosta┼é fa┼észywie oskar┼╝ony o podwa┼╝anie autorytet├│w oraz o demoralizacj─Ö m┼éodzie┼╝y ÔÇô i skazany na ┼Ťmier─ç.

Wyrok, by┼é jawnie niesprawiedliwy, stworzono mu jednak mo┼╝liwo┼Ť─ç ucieczki. Sokrates atoli nie skorzysta┼é z okazji, stawiaj─ůc pytanie: czy mo┼╝e osta─ç si─Ö pa┼ästwo, w kt├│rym pojedyncza osoba zdo┼éa obali─ç wyrok s─ůdu ?

Dylemat wiary

Sokrates, przyparty do muru, zauwa┼╝a braki prawa stanowionego, ale b─Öd─ůc jego wsp├│┼étw├│rc─ů, nie mo┼╝e powo┼éa─ç si─Ö na prawo naturalne i skorzysta─ç z ucieczki, niezgodnej z prawem stanowionym ÔÇŽ

Filozof, przystaj─ůc na niesprawiedliwy wyrok, staje si─Ö wiernym ideologii prawa stanowionego – patriot─ů, poniewa┼╝ patriotyzm, jest alegori─ů wiary, w co┼Ť, co nie istnieje i zosta┼éo wytworzone na bazie zapo┼╝yczenia zwierz─Öcej ideologii w┼éadzy jednostki nad jednostk─ů.

Przyznanie prawu zwierz─ůt – warto┼Ť─ç absolutn─ů – twarde prawo, ale prawo, cz┼éowiek godzi si─Ö na absurd ┼╝ycia w utopii, kt├│ra twierdzi, ┼╝e w┼éadza elit pochodzi od archont├│w – cia┼é niebieskich, b─Öd─ůcych alegori─ů samego Boga.

Ponad absolutyzm

Arystoteles r├│wnie┼╝ ceni┼é prawo, ale go nie absolutyzowa┼é. Badania nad prawem miast greckich doprowadzi┼éy go do rozr├│┼╝nienia sprawiedliwo┼Ťci naturalnej i sprawiedliwo┼Ťci ustawowej.

Arystoteles, okaza┼é sceptycyzm co do doskona┼éo┼Ťci stanowionego prawa, jego niez┼éomnej wa┼╝no┼Ťci i bezwzgl─Ödnego obowi─ůzywania.

Dostrzeg┼é, ┼╝e mog─ů istnie─ç ustawy niesprawiedliwe i domaga┼é si─Ö, by je korygowano w imi─Ö naturalnej s┼éuszno┼Ťci.

Korekta społeczna

Winien to uczyni─ç ustawodawca, ale Arystoteles dopuszcza┼é te┼╝ przeprowadzenie takiej korekty przez osob─Ö dotkni─Öt─ů ustaw─ů, je┼Ťli maj─ůc argumenty w konkretnym przypadku uzna┼éaby ustaw─Ö za niesprawiedliw─ů.

Pewno┼Ť─ç prawna, zosta┼éa w ten spos├│b sprowadzona do rozs─ůdnych granic. Prawo mo┼╝e by─ç i twarde, ale musi mie─ç sens i cechowa─ç si─Ö umiarem.

Dobro osobiste i wsp├│lne

Tomasz z Akwinu i morali┼Ťci chrze┼Ťcija┼äscy, nawi─ůzuj─ůc do Arystotelesa, nauczali, ┼╝e aby ustawa obowi─ůzywa┼éa, musi by─ç nie tylko og┼éoszona, ale te┼╝ s┼éuszna ÔÇô czyli nie godzi─ç ani w dobro osoby, ani w dobro wsp├│lne.

Poj─Öcie naturalno┼Ť─ç, ma dla wi─Ökszo┼Ťci ludzi wyd┼║wi─Ök pozytywny i sympatyczny, podczas gdy poj─Öcie prawo naturalne w odniesieniu do cz┼éowieka budzi do┼Ť─ç cz─Östo zdziwienie, a nawet niech─Ö─ç i op├│r.

Przyczyn─ů jest prawdopodobnie to, i┼╝ kojarzy si─Ö ono cz┼éowiekowi z zale┼╝no┼Ťci─ů od natury, kt├│rej czuje si─Ö (nies┼éusznie) panem, oraz, ┼╝e dla niekt├│rych poj─Öcie to nie jest jasne.

Jednak prawo naturalne, jest prawem – ludzkiej natury, jest naszym dobrem i drog─ů do szcz─Ö┼Ťcia.

Co rozumiemy pod słowem: natura ?

Filozofia ma na to słowo dwa zasadnicze ujęcia, mianowicie:

  1. natura, jako obiektywna rzeczywisto┼Ť─ç, wszech┼Ťwiat, przyroda,
  2. natura, jako istota ka┼╝dego istniej─ůcego bytu, czyli to, czym dany byt jest.

Bytem jest ka┼╝dy przedmiot i ka┼╝da istota ┼╝yj─ůca.

Ka┼╝dy ┼╝yj─ůcy byt, pragnie osi─ůgn─ů─ç pe┼éni─Ö tych mo┼╝liwo┼Ťci rozwojowych, kt├│re posiada, w zgodzie z zasad─ů odpowiedzialno┼Ťci, samostanowienia i samoograniczenia – co tworzy prawdziwy wymiar prawa naturalnego.

Zwierz─Öta kieruj─ů si─Ö g┼é├│wnie wrodzonymi instynktami, a celem ich ┼╝ycia jest osi─ůgni─Öcie pe┼éni rozwoju fizycznego, tote┼╝ ich prawem s─ů ich instynkty, co jasno obrazuje ideologie prawa zwierz─ůt, kt├│re zosta┼éo przeobra┼╝one w prawo stanowione, w kt├│rym jednostka ┼╝eruje na inne jednostce, za pomoc─ů dominacji fizycznej, seksualnej i fetyszach, stawiaj─ůcych jednostk─Ö ponad inne byty.

Prawdziwym celem ┼╝ycia cz┼éowieka, jest osi─ůgni─Öcie nie tylko pe┼éni rozwoju fizycznego, ale tak┼╝e rozwoju umys┼éowego i przede wszystkim rozwoju duchowego.

Rozum, wolna wola ÔÇŽ

W naukach filozoficznych i dotycz─ůcych etyki, okre┼Ťlenie prawo naturalne odnosi si─Ö do cz┼éowieka, kt├│ry posiada rozum, woln─ů wol─Ö, samo┼Ťwiadomo┼Ť─ç, samoograniczenie oraz potrafi si─Ö opanowa─ç oraz odpowiada─ç za swoje dzia┼éanie jako osoba, a nie jako cz─Ö┼Ť─ç stada, targanego najprostszymi emocjami.

Najwa┼╝niejsz─ů i podstawow─ů zasad─ů prawa naturalnego jest:

Czyń dobro i unikaj egoizmu (zła),

Traktuj innych tak, jak Ty by┼Ť chcia┼é by─ç traktowany,

R├│b innym to, co by┼Ť chcia┼é, ┼╝eby tobie robili,

Nie czyń innym tego, czego nie chcesz, by czynili tobie.

Do wa┼╝nych aspekt├│w prawa naturalnego nale┼╝─ů:

Szacunek dla ┼╝ycia ludzkiego od pocz─Öcia do naturalnej ┼Ťmierci,

Szacunek dla drugiego cz┼éowieka, rodziny, czy p┼éci i seksualno┼Ťci naturalnej ÔÇŽ

Prawo naturalne ma trzy wa┼╝ne przymioty:

  1. Powszechno┼Ť─ç.

Prawo naturalne zakorzenione jest w ka┼╝dym cz┼éowieku od pocz─ůtku jego istnienia, tote┼╝ prawu naturalnemu poddani s─ů wszyscy ludzie bez wyj─ůtku i ka┼╝dy cz┼éowiek zobowi─ůzany jest do jego przestrzegania.

  1. Niezmienno┼Ť─ç.

W naturze cz┼éowieka istnieje co┼Ť, co przekracza kultury i staje si─Ö jego w┼éa┼Ťciw─ů miar─ů i warunkiem jego godno┼Ťci. Prawo naturalne jako takie, jest niezmienne i trwa┼ée po┼Ťr├│d zmian historycznych; istnieje w┼Ťr├│d zmieniaj─ůcych si─Ö pogl─ůd├│w i obyczaj├│w oraz wspiera ich post─Öp. Nie mo┼╝na go zniszczy─ç ani wyrwa─ç z serca cz┼éowieka.

  1. Poznawalno┼Ť─ç.

Rozum ludzki, zdolny jest rozpozna─ç i zrozumie─ç prawo naturalne, czyli prawa swojej natury, poniewa┼╝ cz┼éowiek potrafi zastanawia─ç si─Ö nad sob─ů samym i wnika─ç w swoj─ů osobowo┼Ť─ç.

Prawa te powinny by─ç uwzgl─Ödniane i stosowane przez wszystkich ludzi, zw┼éaszcza, ┼╝e podstawow─ů zasad─ů prawa naturalnego jest ÔÇô jak wy┼╝ej powiedziano: czyni─ç dobro i unika─ç egoizmu (z┼éa).

Prawda og├│lnoludzka

Wszystkich ludzi, trzeba uwa┼╝a─ç za zdolnych do ┼╝ycia moralnego zgodnego z sumieniem, jest to prawda og├│lnoludzka.

Prawo naturalne pozostaje poza gesti─ů pa┼ästwa, to znaczy, ┼╝e pa┼ästwo nie mo┼╝e ogranicza─ç ani zmienia─ç naturalnych praw cz┼éowieka.

Wsp├│lne warto┼Ťci, przeciw w┼éadzy cz┼éowieka nad cz┼éowiekiem

Na fundamentach tego prawa, mo┼╝na stworzy─ç platform─Ö wsp├│lnych warto┼Ťci, na podstawie kt├│rych mo┼╝na rozwija─ç konstruktywny dialog z wszystkimi lud┼║mi dobrej woli.

Zach─Öcam was zatem do podj─Öcia stosownych inicjatyw, kt├│re przyczyni─ů si─Ö do konstruktywnej odnowy Lechistanu | Lechii | Lahistanu, jako domu wszystkich wolnych i r├│wnych sobie jednostek, decyduj─ůcych o swojej w┼éadzy nad sob─ů.

Prawo naturalne, wyra┼╝a godno┼Ť─ç ludzkiej osoby i k┼éadzie podwaliny jej fundamentalnych praw i obowi─ůzk├│w, jego nakazy maj─ů znaczenie uniwersalne, jest ono zatem wi─ů┼╝─ůce dla wszystkich ludzi.

Cz┼éowiek, jest podmiotem praw naturalnych, jeszcze przed ustanowieniem jakiegokolwiek fetyszu konstytucji, prawa, funkcji, tytu┼éu, czy pozycji albo roli spo┼éecznej ÔÇŽ

Wszystkie prawa stanowione, powinny wi─Öc dostosowywa─ç si─Ö w┼éa┼Ťnie do tych wrodzonych praw ludzkiej osoby.

Cz┼éowiek, nie mo┼╝e by─ç przekszta┼écany na drodze eugeniki, invitro, genetyki, panseksualizmu, cybernetyki, transhumanizmu, nauki, elektrosmogu, czy utylizacji odpad├│w w ludzkim ciele ÔÇŽ , poniewa┼╝ jest to pr├│ba pozbawienia cz┼éowieka jego praw naturalnych, za pomoc─ů przekszta┼écenia gatunku ludzkiego ÔÇŽ

Nadanie

Prawo naturalne, nie jest cz┼éowiekowi nadane ani przez pa┼ästwo, czy ko┼Ťci├│┼é ani tym bardziej, przez jak─ůkolwiek inn─ů w┼éadz─Ö spo┼éeczn─ů. Ka┼╝dy cz┼éowiek, rodzi si─Ö wyposa┼╝ony od pocz─ůtku swego ┼╝ycia we wszystkie moralne prawa naturalne i wnosi je ze sob─ů do spo┼éecze┼ästwa jako jego cz┼éonek, bez-wzgl─Ödu na kolor sk├│ry, narodowo┼Ť─ç, wyznanie, czy przynale┼╝no┼Ť─ç ÔÇŽ

Prawo naturalne, powinno by─ç podstaw─ů i zach─Öt─ů dla ludzi, chc─ůcych oderwa─ç si─Ö od zezwierz─Öcenia w┼éadz politycznych i wyznaniowych, w celu szerzenia dobra, dobrostanu osobowego i wsp├│lnego.

Dyktatura Relatywizmu

Niestety, obecnie relatywizm opanowuje ┼Ťwiat, m├│wi si─Ö nawet o dyktaturze relatywizmu. W relatywizmie wszystko wolno, co sprawia cz┼éowiekowi przyjemno┼Ť─ç; nie obowi─ůzuje wolno┼Ť─ç od, ale wolno┼Ť─ç do, czyli wolno┼Ť─ç jest ┼║le rozumiana, poniewa┼╝ nie ma wolno┼Ťci bez rzeczywistej – odpowiedzialno┼Ťci.

Relatywizm uznaje, ┼╝e nie ma jednej prawdy, ale ┼╝e prawd jest wiele i wymy┼Ťla je cz┼éowiek zgodnie ze swymi zachciankami.

Relatywizm nie uznaje niczego za pewnik, a jedynym miernikiem ustanawiania jest w┼éasne ego – ja i jego zachcianki, nigdy nie zaspokojone ┼éaknienie, potrzebuj─ůce fetyszy, stawiaj─ůcych jednostk─Ö, ponad inne memetyczne twory.

Żaden człowiek nie jest absolutem i żadna forma ludzkiego samostanowienia i samowładztwa, nie może być powodem ustanawiania praw czy zasad bytu innych jednostek, ponieważ człowiek z natury, jest równy innym jednostkom.

Tak wi─Öc nie wszystko, co jest wykonalne z naukowego, czy technicznego punktu widzenia, jest jednocze┼Ťnie dopuszczalne moralnie. Ludzki rozum nie jest najwy┼╝sz─ů norm─ů dobra i z┼éa i nie wszystko, co wymy┼Ťli, jest dobre.

Prawo Wrodzone

Zdajemy sobie wreszcie spraw─Ö, ┼╝e ┼╝adne prawo nie mo┼╝e powsta─ç samo z siebie, lecz ka┼╝de jest dzie┼éem rozumu, wobec czego – ka┼╝de prawo musi mie─ç swego rozumnego prawodawc─Ö, kt├│ry zawsze b─Ödzie chcia┼é dobra dla siebie, ale nie zawsze dla innych.

Ludzkie prawo naturalne ÔÇô jest prawem pierwotnym, niepisanym, jest ka┼╝demu z nas wrodzone, jest wyryte w duszy ka┼╝dego cz┼éowieka przychodz─ůcego na ┼Ťwiat, tote┼╝ nie mo┼╝e ono pochodzi─ç z rozumu ludzkiego, lecz z duszy ludzkiej, kt├│ra czuje, wie i rozumie, jak wa┼╝na jest idea samoograniczaj─ůcego si─Ö samostanowienia.

Prawo Naturalne, pochodzi od najwy┼╝szego Rozumu – Absolutu, od M─ůdro┼Ťci Najwy┼╝szej i wiecznej.

Cz┼éowiek poznaje prawo naturalne, ale go nie tworzy. Prawo naturalne wyznacza cz┼éowiekowi drogi, zasady post─Öpowania, kt├│re prowadz─ů do obiecanego i odpowiedzialnego szcz─Ö┼Ťcia; zakazuje dr├│g do egoizmu i z┼éego oka, kt├│re odwraca uwag─Ö od spokoju, dobrostanu i rzeczywisto┼Ťci.

To, co pochodzi z naszej duszy, nazywamy natur─ů ludzk─ů. To, co jest w stanie przynie┼Ť─ç spe┼énienie natury ludzkiej, nazywamy prawem naturalnym opartym na czasie, ┼éadzie, prawie, moralno┼Ťci, niepodleg┼éo┼Ťci oraz b┼éogostanie personalnym.

St─ůd wniosek : kultywowanie prawa naturalnego, nazywanego – jedyn─ů kultur─ů, ┼é─ůczy ka┼╝dy o┼Ťwiecony byt.

Sumienie

Bardzo wa┼╝nym wyznacznikiem prawa naturalnego jest sumienie, kt├│re nas oskar┼╝a albo uniewinnia. Sumienie jest ┼Ťwiadkiem jedynym: to co dokonuje si─Ö we wn─Ötrzu osoby, jest zas┼éoni─Öte przed oczyma jakiegokolwiek zewn─Ötrznego obserwatora. Sumienie sk┼éada swoje ┼Ťwiadectwo wy┼é─ůcznie wobec samej osoby. Z kolei tylko ona sama zna w┼éasn─ů odpowied┼║ na g┼éos sumienia.

Sumienie nie jest s─Ödzi─ů nieomylnym, mo┼╝e zb┼é─ůdzi─ç, nie jest wolne od niebezpiecze┼ästwa b┼é─Ödu, ale du┼╝o zale┼╝y od tego, czy cz┼éowiek poszukuje prawdy i dobra oraz czy potrafi u┼╝ywa─ç samostanowienia i samoograniczenia w celu kreowania ┼╝ycia, opartego na prawie naturalnym.

Przykład działania prawa naturalnego

Trybuna┼é Norymberski, uzna┼é post─Öpowanie nazist├│w za zbrodni─Ö przeciwko ludzko┼Ťci i skaza┼é ich na kary ┼Ťmierci lub d┼éugoletnie wi─Özienia. To znaczy, ┼╝e os─ůdzi┼é ich wed┼éug powszechnie rozumianych norm dobra i z┼éa, czyli zgodnie z prawem naturalnym.

Najwa┼╝niejszym problemem ┼Ťwiata, jest szacunek dla ┼╝ycia ludzkiego. Ka┼╝dy cz┼éowiek odczuwa i rozumie ┼╝ycie jako wielkie dobro, zar├│wno dla siebie jak i dla drugiego (wzajemno┼Ť─ç dobra podstaw─ů wolno┼Ťci i r├│wno┼Ťci). Prawda, i┼╝ ┼╝ycie cz┼éowieka trwa od momentu pocz─Öcia a┼╝ do naturalnej ┼Ťmierci, oparta jest na rozumie i potwierdzona przez nauk─Ö, tote┼╝ ┼╝ycia cz┼éowieka nie wolno niszczy─ç, trzeba je leczy─ç w spos├│b naturalny.

Aborcja, antykoncepcja, eugenika, panseksualizm, tanshumanizm, seksualizacja dzieci i m┼éodzie┼╝y, femizm, tajne bractwa, ustroje, wyznania, wybory polityczne, genderyzm, invitro, eutanazja, grabie┼╝ bogactw naturalnych, szczepienia, utylizacja odpad├│w i ┼Ťmieci w ciele cz┼éowieka, a tak┼╝e elektrosmog, g┼é├│d, bezrobocie, kryzysy i inne wojny, oparte na ideologii fa┼észywej flagi, s─ů sprzeczne z prawem naturalnym, poniewa┼╝ g┼é├│wnych ich celem, jest podzia┼é d─ů┼╝─ůcy do wyzysku cz┼éowieka przez cz┼éowieka ÔÇŽ

Cz┼éowiek, mo┼╝e pozosta─ç wierny osobie we w┼éa┼Ťciwym dla niej porz─ůdku mi┼éo┼Ťci, o ile jest wierny naturze. Gdy gwa┼éci natur─Ö, gwa┼éci tak┼╝e osob─Ö, czyni─ůc j─ů przedmiotem u┼╝ycia, zamiast przedmiotem mi┼éo┼Ťci.

Nauczenie si─Ö samostanowienia, sammograniczenie i odpowiedzialno┼Ťci, wymaga samoobserwacji i budowy czasu, ┼éadu, prawa, moralno┼Ťci, niepodleg┼éo┼Ťci, b┼éogostanu personalnego (26), kt├│re tworz─ů wolno┼Ť─ç i r├│wno┼Ť─ç opart─ů na prawie naturalnym ÔÇŽ

Kiedy polityka i religa sprowadzaj─ů cz┼éowieka do roli kapita┼éu, kiedy technika sprowadza istot─Ö ludzk─ů do roli przedmiotu eksperymentu, jest to samowola, jest to z┼ée u┼╝ycie ludzkiej wolno┼Ťci i ludzkiego rozumu, oraz z┼éamanie prawa naturalnego.

Natura ludzka jest ┼║r├│d┼éem norm, rozum bowiem jako jej w┼éadza, jako energia z ni─ů ┼Ťci┼Ťle zwi─ůzana, okre┼Ťla zasady post─Öpowania wedle tego, jak rozeznaje drogi doskonalenia si─Ö bytu ludzkiego.

Jak reprezentowa─ç samego siebie ?

Ka┼╝da sprawa z jak─ů idziemy do s─ůdu jest inna. Najwa┼╝niejsze jest zada─ç sobie pytanie :

Czy, moje post─Öpowanie, jest zgodne z prawem naturalnym ?

Je┼Ťli uwa┼╝asz, ┼╝e bezapelacyjnie tak jest, musisz za pomoc─ů pisma lub w trakcie rozprawy, poprosi─ç o zmian─Ö zasad post─Öpowania s─ůdowego.

Co to oznacza ?

Musisz na mocy samostanowienia, wyrazi─ç ch─Ö─ç reprezentowania samego siebie, przy u┼╝yciu prawa naturalnego. Je┼Ťli s─Ödzia odm├│wi, b─Ödzie zas┼éania┼é si─Ö kodeksami i ustawami, popro┼Ť o odroczenie i zmian─Ö s─Ödziego prowadz─ůcego, na takiego, kt├│ry zaakceptuje twoj─ů pro┼Ťb─Ö.

Pami─Ötaj, je┼Ťli widzisz, ┼╝e norma prawna w drastyczny spos├│b ┼éamie podstawowe normy moralne, zawsze mo┼╝esz u┼╝y─ç Formu┼éy Radbrucha, kt├│ra stwierdza, ┼╝e taka norma – nie obowi─ůzuje (┼éac. lex iniustissima non est lex).

Chc─ůc u┼╝y─ç owej formu┼éy, przygotuj sobie pismo lub mow─Ö, kt├│ra w spos├│b logiczny – uzasadni odrzucenie normy prawnej, kt├│ra musi by─ç niezgodna z prawem naturalnym, a tym samym, obywatel, nie ma obowi─ůzku jej przestrzegania, a s─ůd, czy administracja – stosowania.

Gwarantuje ci, ┼╝e 95% zapis├│w prawnych, administracyjnych, nie jest niezgodnych z prawem naturalnym.

Cz┼éowiek, kt├│ry post─Öpuje zgodnie z normami prawa naturalnego, musi by─ç reprezentantem swego sumienia i bytu, prowadzonego w taki spos├│b, aby odpowiedzialno┼Ť─ç – samostanowienia i samoograniczenia, by┼éy logicznym odzwierciedleniem jego duchowo┼Ťci.

Wi─Ökszo┼Ť─ç ludzi, przegrywa w s─ůdzie, poniewa┼╝ gra za pomoc─ů znaczonych kart i nie rozumie slangu oraz regu┼é gry, w kt├│rej bierze (nie┼Ťwiadomy) udzia┼é.

Sekta pa┼ästwa, wytwarza prywatne obozy, zarz─ůdzaj─ůce ludzkim kapita┼éem oraz licencjonuje zawody, aby utrzyma─ç w┼éadze, za pomoc─ů prawa zwierz─ůt, niezgodnego z regu┼éami – prawa naturalnego.

Gwarantuje wam, ┼╝e macie w swych r─Ökach pot─Ö┼╝n─ů bro┼ä sterowan─ů za pomoc─ů waszej duszy i umys┼éu, wystarczy by─ç sprawiedliwym i cierpliwym, aby obali─ç ka┼╝dy mur niesprawiedliwo┼Ťci, jaki stanie na waszej drodze ÔÇŽ

┼╗ycz─Ö wam wszystkiego, co najlepsze, a wszystko co najlepsze, pochodzi z naszego wn─Ötrza ÔÇŽ

Dydymus

Akademia Filozoficzna Dydymusa

Art i Styl - Styl i Harmonia Twojej Przestrzeni
O Autorze

Publikacje

Suweren Rzeczpospolitej / RÓD Mazowiecki
Podobne publikacje
Bez kategoriiMatrixRozumiemy

Inteligencja bezobjawowa, czyli dlaczego plebs, wybiera sobie ┼╝eruj─ůcych na nim pan├│w

Cz┼éowiek, kt├│ry oddaje prawo decyzyjne za sw├│j byt i w┼éasno┼Ť─ç w r─Öce obcej osoby, jestÔÇŽ
Czytaj
Matrix

Rz─ůd i iluzja urz─Ödu

Rz─ůd, jest z┼éudzeniem w┼éadzy, ale co najwa┼╝niejsze, rz─ůd jest tw├│rc─ů powszechnej kontroliÔÇŽ
Czytaj
Matrix

Jak wyj┼Ť─ç z jaskini plato┼äskiej

Cz┼éowiek wsp├│┼éczesny nie wyszed┼é z jaskini, lecz tkwi tam po dzi┼Ť dzie┼ä, w iluzorycznejÔÇŽ
Czytaj
Newsletter
B─ůd┼║ na bie┼╝─ůco
Redakcja powiadomi Ci─Ö o nowo┼Ťciach, warto┼Ťciowych wpisach i wydarzeniach w przestrzeni Ari├│w - Suweren├│w Rzeczpospolitej

Dodaj komentarz

Tw├│j adres e-mail nie zostanie opublikowany.